Jak znaleźć pomysł na biznes?

Własny biznes ma wiele zalet i wydaje się kuszącą propozycją dla każdego z nas. Wiele osób chciałoby mieć własny biznes, ale zasłania się wymówkami i wieloma powodami dla których do tej pory go nie mają. Jedną z wymówek jest brak pomysłu na biznes.

Gdybym zapytał Ciebie czy miałeś kiedykolwiek pomysł na biznes, to z prawie 100% prawdopodobieństwem powiedziałbyś że TAK. Mimo to ludzie zasłaniają się wymówką, że nie mają żadnego pomysłu.

pomysl-na-biznesPrawda jest taka że pomysły i szanse na biznes otaczają codziennie każdego z nas. Szanse są wszędzie i trzeba tylko nauczyć się je dostrzegać, a później odpowiednio badać i wykorzystywać.  Jeśli dzisiaj ich nie zauważasz, to znaczy że nie jesteś mentalnie nastawiony na własny biznes i masz blokujące przekonania. Wiele osób błędnie interpretuje pomysły i szanse, które ich otaczają, ponieważ kojarzą je z rzeczami nadzwyczajnymi, idealnymi i takimi których jeszcze nikt nie wymyślił. Takie rzeczy nie zdarzają się często.

Można usłyszeć aby biznes budować wokół swoich pasji, aby robić to co się kocha. Nie jest to do końca prawda. Najlepsze pomysły na biznes oparte są o potrzeby, pragnienia i problemy innych. Świetnie jeśli uda nam się połączyć swoją pasję z biznesem, ale najważniejsze we własnym biznesie są potrzeby, pragnienia i problemy innych.

Pomysły bardzo rzadko dotyczą przełomowego przedsięwzięcia. Pomysł na biznes powinien dotyczyć niezaspokojonej potrzeby, lub zaspokojonej w nieodpowiedni sposób. Pomysł na biznes powinien być rozwiązaniem niewygody, uproszczeniem spraw. Najlepsze biznesy, które odnoszą sukces rzadko powstają z przełomowych idei, czy pomysłów. Biznesmani, którzy odnoszą sukcesy wykorzystują istniejące pomysły i ulepszają je. Starają się w lepszy sposób zaspokoić potrzeby ludzi.

Tak samo powinieneś postępować. Zapomnij o przełomowych pomysłach i skup się na wyjątkowym wykonaniu jakiegoś starego pomysłu. Nie potrzebujesz pomysłu na który nikt wcześniej nie wpadł, tylko zrób lepiej to, co ktoś już robi. Najprostszy przykład to portal facebook. Założyciel Mark Zuckerberg nie wymyśli nic nowego. Na długo przed facebookiem istniało myspace.com, a mimo to Mark założył swój portal i odniósł sukces,jaki wszyscy dzisiaj wiemy. Takich przykładów na całym świecie jest miliony i tak powstają dobrze zarabiające biznesy.

Jak nauczyć się dostrzegać szanse i znajdować pomysły na biznes?

Najlepsza możliwość to nastawienie swoich zmysłów (słuch i wzrok) na poszukiwanie słów kluczowych, które otwierają przed nami szanse. Wiele razy można się spotkać ze stwierdzeniem, że Polacy narzekają na co się tylko da. Wyjeżdżają na wczasy do Afryki i po powrocie skarżą się, że było zbyt gorąco J To właśnie narzekanie i słowa z tym związane otwierają możliwości biznesowe. Nastaw swoje zmysły na poszukiwanie następujących słów:

Nie lubie, nie podoba mi się to, problem, mam z tym problem, nie wiem co zrobić, jak sobie z tym poradzić, żałuję że nie ma, to jest do bani/do kitu/do dupy, czy muszę, nie chcę tego, frustracja, mam dość, nienawidzę…

I wiele, wiele innych pokazujących problemy i niezadowolenie. Jeśli złapiesz siebie, lub kogoś na takich słowach to właśnie odkryłeś pomysł na biznes. Szukaj tego w zwykłych codziennych sytuacjach, a także na forach internetowych i czasopismach.

Na koniec jeszcze jedna sprawa. Sam pomysł jest nic nie warty. Jest nic nie warty jeśli nie zacznie być realizowany. Jeśli masz problem z pomysłem na biznes, to mam nadzieję że ten artykuł wiele Ci wyjaśnił. Jeśli masz swój pomysł i do tej pory go nie zrealizowałeś, to najwyższa pora się za to zabrać.

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, podziel się nim ze znajomymi! Diggnij StumbleUpon del.icio.us Google Yahoo! Reddit

Powiązane wpisy

Komentarzy: 1 do wpisu Jak znaleźć pomysł na biznes?

  1. Paweł pisze:

    Niesamowicie wiele prawdy jest w tym co piszesz – właściwie to sama prawda.
    Kwestia osiągnięcia sukcesu to po prostu droga jaką trzeba powoli samemu przejść, omijając przeszkody, upadki i porażki… po trupach do celu!
    Zostań kolekcjonerem porażek, im więcej będziesz ich miał tym bardziej wypełniony będzie worek z napisem ZASOBY – a im worek będzie pełniejszy tym więcej doświadczenia będziesz taszczył ze sobą
    Co ciekawe ten worek nie będzie wcale ciężki – a zauważysz że im w nim jest więcej tym jest lżej.

    Jeżeli chodzi o sam biznes, a konkretnie pomysł na niego : robienie tego co kochamy nie da nam sukcesu, bo jeżeli my uwielbiamy skakać po lianach, będziemy robili z tego kursy a inni nie będą podzilali naszej pasji i nikt na taki kurs się nie zdecyduje, to nic z tego nie będziemy mieli, bo nikt na niego nie przyjdzie… bo po co?
    Tutaj wchodzi kwestia dopasowania do potrzeb odbiorców na którą dobrze że zwróciłęś uwagę – być możę wielu osobom w tym momencie odpowiedziałeś na pytanie „dlaczego mi nie wyszło?”

    Pozdrawiam i czekam na więcej! 😉

Zostaw odpowiedź