Bardzo często można dziś usłyszeć słynne zdanie „nie mam czasu”. Wiele osób skarży się na brak czasu, ale czy naprawdę tak jest? Dlaczego jedni ludzie w tym samym czasie wykonują wiele czynności i osiągają sukcesy, a inni tylko narzekają? Świat, w którym żyjemy zmienia się bardzo dynamicznie. Można mieć wrażenie, że czas szybko płynie, ale to tylko wrażenie. W rzeczywistości każdy z nas ma tyle samo czasu i osoby które nauczą się zarządzać sobą w czasie, będą robić wiele rzeczy i osiągać sukcesy.
Czas jest najbardziej ograniczonym zasobem, jakim dysponujesz, dlatego bardzo ważne jest nauczenie się wykorzystywać go, w najbardziej efektywny sposób. Odpowiedz sobie na pytanie:
Ile kosztuje godzina mojej pracy?
Wiesz ile zarabiasz miesięcznie. Od dziś nie oceniaj swoich dochodów w takiej kategorii. Policz ile zarabiasz, za każdą godzinę swojej pracy. Tak robią ludzie sukcesu i dzięki temu wykorzystują każdą cenną minutę swojego czasu.
Dariusz Miłek, twórca potęgi sieci obuwniczej CCC, w jednym z wywiadów powiedział tak:
„Mój czas jest cenny. Jakby policzyć zyski firmy i podzielić je przez 12-godzinny dzień pracy, to wychodzi ok 1,3 tys. zł za minutę. Dlatego jak sobie pomyśle, że miałbym czekać na lotnisku i wkurzać się na opóźnienia albo nas to, że ktoś wyrzuca mi buteleczki z kosmetyczki…”
Była to odpowiedź na pytanie o własny samolot. Dla niego to nie jest bogactwo, tylko narzędzie pracy. Służy on nie tylko jemu, ale też managerom najwyższego szczebla, do załatwiania spraw służbowych. To co inni robią przez 3 dni, jemu zajmuje kilka godzin. Jest to bardzo dobry przykład szanowania czasu i wykorzystywania go w odpowiedni sposób. Ile kosztuje godzina, czy minuta Twojego czasu?
Ludzie sukcesu, gdy chcą zrobić coś, co jest warte mniej niż wartość zarobku w jednostce czasu, zlecają to komuś innemu. Sami zajmują się tylko najważniejszymi rzeczami. Jest pewna zasada, według której trzy zadania jakie wykonujesz w pracy, mają kluczowy wpływ na osiągane rezultaty. Podobnie jak w trójkącie, którego trzy boki tworzą całość. Rób tylko to, co najważniejsze, na czym najlepiej się znasz i wiesz, że nikt Cię w tym nie zastąpi. Resztę deleguj i zlecaj innym.
Trzeba dobrze rozporządzać czasem,bo nie można go cofnąć.
Trochę chyba ten Miłek przesadził.. nie tylko on przyczynia się do zysków firmy. Co prawda samolot służy firmie ale nie może chyba powiedzieć że tylko ze względu na jego czas kupno go było opłacalne.
1,3 tysiąca złotych na minutę… Wynik jak marzenie. To artykuł szczególnie przydatnych dla freelancerów, którzy zaczynają swoją przygodę na rynku pracy. Często widzę ich pytania o wycenę swoich usług i ostatnie o czym myślą – to właśnie określenie ile warta jest godzina ich pracy. Pozdrawiam 🙂
Chciałbym tyle zarabiać ale pracując u kogoś nie ma na to żadnych szans
Ciekawy artykuł 🙂 Myślę, że sporo w tym racji. Ludzie sukcesu potrafią odpowiednio zarządzać czasem i liczą sobie każdą godzinę pracy. Wiedzą również ile są warci.
Wynik jest niezły, jednak to wysiłek całej spółki, w której pracują tysiące osób. Nie mniej jednak, Pan Miłek załatwia najważniejsze i najbardziej dochodowe rzeczy w spółce, więc myślę że to świetny pomysł z tym samolotem. Pokazuje jak bardzo cenny jest czas w biznesie.